In tijden van volksverlakkers en corrupte motherf*ckers die met alles wegkomen voert DIEHELEDING een vos ten tonele die iedereen by the pussy grijpt, mensen besteelt, liegt en rooft. Hij is iedereen te slim af, want “ik ben zo slim als de domheid van anderen mij toelaat”. Niemand is veilig voor deze zelfingenomen oer-leugenaar. De Vos gebruikt zijn taal en rijmkunde om iedereen klem te zetten en in de val te lokken. DIEHELEDING laat de oud Nederlandse christelijke cultuur clashen op de moderne tijd.

Van Den Vos Reynaerde klaagde in de middeleeuwen de hypocrisie van het volk aan. In FOX POPULI kijkt DIEHELEDING of je het kan opnemen voor een oerschurk. Want hoe slecht ben je als je gebruikmaakt van de zwakte van anderen? Ze gaan terug naar de oerbron van de Nederlandse taal om een exploderend hiphop concert te geven. Kunnen we de verleiding van de Vos weerstaan?

Het knappe slot toont bovendien die eeuwig tragische paradox van de mens: de neiging om geweld met geweld te bestrijden. Die verwarrende spanning tilt Fox Populi uit boven de vrolijk swingende show die het óók is. Dat zijn de beste Paradeproducties.
— Herien Wensink (VOLKSKRANT)
Op het zijtoneel bedienen de acteurs zelf de knoppen voor de muziek. Om het historische gegeven kracht bij te zetten wordt in het midden van de zaal, haast knullig, een oubollig toneeldoek met landschapsprint uitgevouwen. Het bedient de talloze vaak komische en goed getimde op- en afgangen. Met dierenoren op hedendaagse petjes krijgen karakters een identiteit. Spoken word en rap wisselen elkaar af en vertellen het verhaal in prikkelende, hedendaagse rijmen. Geweldig!
— Moos van den Broek (THEATERKRANT)
Studenten uit het vierde jaar van de Arnhemse Toneelschool spelen een gewaagde hiphopversie van het Middelnederlandse dierenepos Van den Vos Reynaerde, titel: Fox Populi, een ding met een pittige bite. Schelmenstuk rond boef die overal mee wegkomt. En die in the end sneeft door zijn eigen nakroost. Sterke bewerking, muzikaal tot in de haarvaten, een goeie regisseur (Jip Vuik) en memorabele speelbeesten – Merel Pauw als het dodelijke kind, Dalorim Wartes als de vossenboef en Steven Ivo in een oergeestige dubbelrol.
— Loek Zonneveld (DE GROENE AMSTERDAMMER)