Sama mist haar vader. Hij heeft geen tijd voor haar en staart alleen maar naar het spijkerschrift op een kleitablet. Sama wil helpen maar dat wil haar vader niet. Toch kraakt ze de code en samen belanden ze in het avontuur van de legendarische held Gilgamesj. Een verhaal over vriendschap en het verdriet dat je voelt als je iemand verliest van wie je veel houdt. Sama realiseert zich dat ze veel gemeen heeft met deze koning uit een epos van duizenden jaren geleden. Maar ze beseft ook dat zijn verhaal niet per sé haar verhaal hoeft te zijn.

Een interactieve voorstelling, gemaakt in samenwerking met gamestudio eXp Inc, Stip Theaterproducties, Urban Myth en de Krakeling.

Tussen de snelle hiphop en een lekker gehalte onderbroekenlol door heeft Koning Gilgamesj een gevoelige boodschap. In de woorden van George: ‘Mensen kunnen al duizenden jaren niet met de dood omgaan.’ DIEHELEDING is er niet bang voor de jonge toeschouwers ook bij dit thema actief te betrekken en laat het publiek bij het verlaten van de zaal een monument bouwen voor de mensen die je verloren bent, die je mist, of die je wilt vieren. Zo slagen de makers erin om grote gevoelens te communiceren op een manier die goed aansluit bij het jonge publiek.
— Eva van der Weerd (THEATERKRANT)
Uit angst voor de dood rappen beiden zich via doldwaze verkleedpartijen een weg langs onsterfelijke halfgoden en mythische stieren, op zoek naar eeuwig leven. Daarbij gloriëren ze in verbale gevechten over gaaptaal (saaie tekst), rimpeldragers (bejaarden), kopfilms (dromen) en klappestreel (liefde).
— Anette Embrechts (VOLKSKRANT)